پیش تنیدگی چیست؟

همانطور که میدانید از بتن در زمان های گذشته به عنوان مصالح ساختمانی استفاده میشد. اما از آنجایی که بتن در برابر تنش های فشاری مقاومت بالایی داشته ولی در برابر تنش های کششی ضعیف است باعث شده تا از آن فقط در مصالح بنایی استفاده شود و به عنوان مصالح سازه ای مناسب نباشد و توانایی رقابت با فولاد و چوب و سنگ را نداشته نباشد.

پیش تنیدگی

برای برطرف کردن این مشکل و از بین بردن ضعف بتن، مهندسان تحقیقات بسیاری در سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ انجام دادند و در نهایت با پژوهش ها و آزمایش های مختلف در اوایل قرن نوزدهم به روش پیش تنیدگی رسیدند. در این روش با استفاده از رشته های فولادی با مقاومت بالا یا میلگرد ها توانستند به مقاوم سازی بتن و بالا بردن مقاومت کششی آن کمک کنند البته این فرآیند به وسیله ابزارهای مخصوص صورت میگیرد. در این روش به وسیله جک وایرهای فولادی تا ۷۰درصد ظرفیت نهایی کشیده میشود و سپس بتن ریزی و ویبره قطعه انجام میشود پس از این مرحله کیورینگ با بخار انجام میشود و بتن را به مقاومت مورد نظر که c45  می باشد میرساند.

با روش پیش تنیدگی کاربرد آن نیز در مقاطع مختلف مانند پلها، سازه های پارکینگ ها، ساختمانها، ورزشگاه ها، دالهای بتنی روی زمین و غیره افزایش یافته است. و با توجه به قیمت تمام شده و صرفه اقتصادی مستقیم و غیر مستقیم از استقبال بسیار زیادی در جامعه مهندسین برخوردار گشته است.

معرفی شرکت تیرچه پیش تنیده ایران

 تیرچه پیش تنیده ایران از سال ۱۳۴۸ شروع به تولید دال پیش تنیده و تیرچه پیش تنیده نموده است و هم اکنون یکی از بزرگترین و برترین شرکتهاست که موفق به صادرات محصولات تولیدی خود نیز گردیده است. این شرکت توانسته با راه اندازی خط تولید قوی  با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و صنعتی ساخت شرکت آلمان محصول مورد نیاز را به صورت انبوه تولید کند تا پاسخگوی تمامی هم میهنان عزیز در اقصی نقاط کشورمان باشد. با راه اندازی آزمایشگاه های پیشرفته و کنترل کیفیت به طور مستمر سازه ها را در حین تولید و هم چنین قبل از اجرا مورد کنترل و بررسی قرار میدهد.

با کسب گواهی استاندارد ملی، تأییدیه از کانون مهندسین و هم چنین تأییدیه سازمان عمران و شهرسازی و رعایت تمامی الزامات آین نامه ها ی اروپایی توانسته موفق به کسب رضایت و اطمینان مشتریان گردد و در فروش مصالح ساختمانی جایگزین بسیار مناسبی بر  نمونه های قدیمی مانند تیرچه های کرومیت و سفالی و…  باشد. این برتری از چند وجه قابل بررسی می باشد اولین مورد بحث هزینه این نوع تیرچه با کرومیت و پاشنه بتنی است که در دهانه های مختلف از ۳۰ الی ۵۰ درصد قیمت کمتری دارد و این امر به دلیل این است که در کارخانه های تیرچه پیش تنیده ایران به صورت انبوه و با دستگاه های تمام اتوماتیک تیرچه تولید میشود به طبع با حاشیه سود کمتری می توان این تیرچه را به بازار عرضه کرد.

سرمایه گذاری مطمئن

علاوه بر کیفیت بالای تیرچه های پیش تنیده عوامل زیادی مانند کاهش مصرف فولاد در سازه، با توجه به وزن کمتر وایر به میلگرد و مقاومت بیشتر آن ،وایر دارای مقاومت ۱۸۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر است. کم شدن نیاز به بتن درجا ریز در هر ۱۲۰ متر مربع ۱ متر مکعب،کاهش شمع و جک بندی زیر سقف تا ۵۰ درصد، کاهش استفاده از داربست و جک، مصرف بتن و… به شما کمک میکند تا با استفاده از این نوع تیرچه به میزان قابل توجهی از هزینه ها و صرف وقت بر اجرای سازه بکاهید. و در مجموع این نوع تیرچه  چه از نظر سازه ای و همچنین اقتصادی مطلوب تر می باشد و این شرکت با توجه به زیر ساخت های خود توانایی عرضه انبوه به تمام کشور را دارا می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست