نحوه تولید تیرچه پیش تنیده

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تیرچه های پیش تنیده که امروز در بازار طرفداران بسیاری پیدا کرده است در چه شرایطی و به چه نحوی تولید می شوند در اینجا می خواهیم درباره نحوه تولید آنها در یکی از بزرگترین و برترین کارخانه های موجود در کشور و در خصوص میزان فضای اختصاص یافته و تعداد و اندازه تولید تیرچه پیش تنیده و دال بیشترین مجوف در روز صحبت کنیم.

کارخانه تیرچه پیش تنیده ایران در فضایی به مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع در جاده مخصوص کرج واقع شده است این کارخانه با داشتن فضای تولید مسقف به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع قادر به تولید روزانه ۴ هزار متر طول تیرچه پیش تنیده و یا ۳۰۰ متر مربع دال مجوف پیش تنیده است. همچنین این کارخانه دارای ۷ هزار متر مربع فضای انبار تیرچه می باشد که قادر به دپوی بیش از ۵۰۰۰۰ متر تیرچه است. با داشتن تجهیزات مناسب جهت بارگیری دو تریلی به صورت همزمان کارخانه قادر به بارگیری دو هزار متر طول تیرچه در یک ساعت می باشد.

خط تولید تیرچه پیش تنیده ایران

خط تولید تیرچه پیش تنیده

خط تولید تیرچه پیش تنیده

جهت تولید تیرچه پیش تنیده ابتدا وایرهای فولادی از نوع PC وایر با تاب کششی ۱۸ هزار کیلوگرم بر سانتیمتر مربع در خط تولید به طول ۱۰۰ متر قرار گرفته و به میزان محاسبه شده توسط دستگاه‌های مخصوص کشیده می‌شود،  سپس دستگاه بتن ریزی بر روی وایرهای کشیده شده قرار گرفته و بتن مقاومت تولید شده در بچینگ که طبق طرح اختلاط خاص این شرکت و با استفاده از مرغوبترین شن و ماسه با دانه بندی مخصوص تهیه شده بر روی دستگاه انتقال یافته و بتن ریزی و متراکم سازی انجام می شود. در این نمونه یک مکعبی از بتن گرفته شده و در کنار تیرچه ها قرار می گیرد تا در همان محیط در کنار تیرچه‌ ها فرآوری شود. مطابق با الزامات آیین نامه سطح بالای تیرچه باید حداقل به اندازه دو میلیمتر مضرس باشد تا درگیری کامل بین بتن تیرچه و بتن دال سقف برقرار شود. پس از خشک شدن بتن نمونه مکعبی در آزمایشگاه شرکت شکسته شده و پس از رسیدن به مقاومت مورد نظر مجوز آزاد کردن  وایر های کشیده شده صادر می شود.

که این امر موجب ایجاد فشار در مقطع بتن شده و بتن پیش تنیده ایجاد می شود همچنین مکان وایرها طوری طراحی می‌شود که پس از آزاد شدن وایرها و شروع عملکرد فشاری آنها تیرچه خیزی به اندازه ۱ سانتی متر در هر ۵ متر طول به سمت بالا بر می دارد پس از آزاد کردن وایرها تیرچه ها به اندازه سفارش داده شده برش می خورند و یک عدد از تیرچه ها به صورت تصادفی انتخاب شده و برای انجام آزمایش مقاومت خمشی به آزمایشگاه فرستاده می‌شود در صورت تایید آزمایشگاه تیرچه ها از روی باند جمع آوری شده و به قسمت دپو انتقال داده می‌شود. بدیهی است در صورتیکه تیرچه ها مورد تایید آزمایشگاه نباشد تمامی خط تولید به قسمت ضایعات منتقل می شوند. بعد از دپو کردن محصول بنا به سفارش مشتریان تریلی ها با دقت بارگیری شده عازم مقصد خود در شهرها و شهرستان‌های مختلف می شوند. علاوه بر واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه مستقیم کارخانه مهندسین و سرپرستان کارگاه به صورت دوره‌ای و مداوم بر عملکرد تمامی مراحل تولید اعم از ماشین آلات بتن و تیرچه و نحوه عملکرد کارگران و کیفیت محصول نهایی و همچنین بر فرایند زمانی تولید و بارگیری نظارت دارند تمامی پرسنل این شرکت بر این امر واقف هستند که محصولی درجه یک و با کیفیت را در بازار ساختمان عرضه کنند.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست